Amaç
Çocuk Gelişimi ve
Eğitimi Bölümünün amacı, 0-18 yaşlar arasındaki normal gelişim
gösteren, özel eğitim gereksinimi olan, korunmaya muhtaç (kurumda
yaşayan, çalışan, mülteci ve suçlu çocuklar) ve hastanede yatan
çocukların tüm gelişim alanlarını (zihinsel, dil, motor, özbakım,
sosyal ve duygusal) destekleyici teorik ve uygulamalı eğitim
programları ile, çocuğa, aileye, eğitimciye ve topluma hizmet sunan
Çocuk Gelişimi ve Eğitimcisi yetiştirmektir.
Öğrenciler, 0-18
yaş grubundaki bebeklik, okulöncesi, okul ve gençlik çağlarındaki
çocukların tüm gelişim alanlarında gelişim düzeylerini belirleme ve
izleme; gelişim düzeylerine uygun destekleyici eğitim programları
hazırlama, eğitimsel çevre düzenlemesi yapma, program uygulama ve
denetleme; programın çocuğa, ailelere ve diğer ilgililere katkı
sağlayıp sağlamadığını izleme ve yeni düzenlemeler yapma; ailelere,
çocuk gelişimi ve eğitimi alanında hizmet veren kişilere, kurum ve
kuruluşlara alanla ilgili danışmanlık verme ve işbirliği yapma; toplumu
bu konularda bilinçlendirme ve çocuk - aile ile ilgili disiplinlerle
koordinasyon kurarak çalışma formasyonu ile donatılmış olarak mezun
olmaktadırlar.
TANIM
Çalıştığı
eğitim kurum ya da kuruluşunda öğrencilere ya da yetişkinlere çocuk
gelişimi ve eğitimi ile ilgili eğitim veren kişidir.
GÖREVLER
Çocuk
gelişimi ve eğitimi ile ilgili hangi bilgi, beceri, tutum ve
davranışların, hangi yaş düzeylerindeki öğrenci gruplarına
kazandırılacağı, MEB tarafından onaylanan öğretim programları ve
ilgili mevzuatta belirtilmiştir.
Çocuk gelişimi ve eğitimi öğretmeni, bu program çerçevesinde,
- Eğitim vereceği grubun düzeyine uygun bir çalışma planı yapar,
-
Kendisine ayrılan ders saatlerinde planını uygulayarak
öğrencilere alanı ile ilgili bilgi ve beceri kazandırır, öğrencilerin
başarılarını değerlendirir,
- Eğitici kol çalışmalarında görev alarak öğrencilerin yeteneklerini geliştirici etkinlikler düzenler,
- Öğrencilerin gelişimlerini izler, sorunlarının çözümüne yardımcı olur,
- Alanı ile ilgili gelişmeleri izler, bunların öğretim programlarına yansıtılması için ilgililere önerilerde bulunur,
- Nöbetçi olduğu günlerde, okulun düzen ve disiplinini sağlamak üzere görev yapar,
-
Sınıf öğretmeni olarak, öğrencilerin alan ve ders
seçmelerine yardımcı olur, yönetimle ilişkilerini sağlamaya çalışır.
MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER
Çocuk gelişimi ve eğitimi öğretmeni olmak isteyenlerin;
- Üst düzeyde genel yeteneğe sahip,
- Gelişim psikolojisine ilgili ve bu alanda başarılı,
- Çocukları seven, onlarla beraber olmaktan sıkılmayan,
- Çocukların duygularını anlayabilen, çocuklar üzerinde gerekli disiplini sağlayabilen,
- Düşüncelerini başkalarına açık bir biçimde aktarabilen,
- İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilen, dikkatli, işine özen gösteren,
- İnsanlarla iyi iletişim kurabilen, sevecen, hoşgörülü, sabırlı,
- Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini anlayabilen,
- Kendini geliştirmeye istekli, coşkulu, girişimci, yaratıcı kimseler olmaları gerekir.
ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI
Çocuk
gelişimi ve eğitimi öğretmeni, sınıfta görev yapar, görevini
genellikle ayakta yürütür. Çalışma ortamı genellikle gürültülü ve
temizdir.
ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI
-
Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Anadolu kız meslek ve kız meslek
liseleri, ilköğretim okulları ile resmi ve özel kurumların kreş, yuva,
anaokulu, anasınıfı, çocuk kulübü gibi okul öncesi eğitim kurumlarında
öğretmen olarak,
- Çocuk yayınlarının hazırlanmasında, oyuncak tasarımı gibi alanlarda uzman olarak çalışabilirler.
- Olanakları elverenler kendi işlerini kurabilmektedirler.
MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ YERLER
Mesleğin
eğitimi çeşitli üniversitelere bağlı fakültelerin “Çocuk Gelişimi ve
Eğitimi Öğretmenliği”, “Okul Öncesi Öğretmenliği”, “Anaokulu
Öğretmenliği” ve daha önceki yıllarda mezun veren “Çocuk Gelişimi ve
Okul Öncesi Eğitimi Öğretmenliği” programlarında verilmektedir.
MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI
Bu
bölümlere girebilmek için Öğrenci Seçme Sınavı’nda yeterli “Sözel
(SÖZ)” puan almak gerekmektedir. Ayrıca Çocuk Gelişimi ve Eğitimi
Bölümü’nü (Lisans- Yüksek Lisans) bitirenlerden “Ortaöğretim Alan
Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programı”nı veya “Pedagojik Formasyon
Programı”nı başarı ile tamamlayanlar öğretmenlik yapabilirler.
EĞİTİMİN SÜRESİ VE İÇERİĞİ
Mesleğin eğitim süresi 4 yıldır. Eğitim süresince;
- Çocuk gelişimi, psikolojisi, anatomisi ve biyolojisini öğrenir.
- Plan yapmak ve uygulamak için gerekli bilgileri öğrenir.
- Müzik, drama, oyun kollarında bilgi sahibi olur.
- Özürlü çocukların özellikleri ve entegre eğitimi konusunda bilgi edinir.
- İnsan ilişkileri ve psikolojisi konusunda dersler alır.
- Çocuk sağlığı, ilkyardım vb. sağlıkla ilgili dersler alır.
BURS, ÜCRET VE KAZANÇ DURUMU
-
Öğrenciler Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu’nun
imkanlarından veya çeşitli kuruluşların burslarından yararlanabilirler.
-
Eğitim sonrasında, meslek dersi öğretmeni olarak görev alanlar 9.
derecenin 1. kademesinden göreve başlarlar. Ayrıca her yıl tüm
öğretmenlere öğretim yılı başında eğitim öğretim tazminatı adı altında
bir ödeme yapılmaktadır.
MESLEKTE İLERLEME
- Üniversitelerde lisans üstü eğitimden sonra araştırma görevlisi, doçent ve profesör unvanını alabilirler.
-
Meslek elemanları Milli Eğitim Bakanlığınca yapılan müfettişlik
sınavlarında başarılı oldukları takdirde alanlarında müfettişlik
yapabilirler.
BENZER MESLEKLER: Okul Öncesi Öğretmenliği.
DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER
- İlgili eğitim kurumları,
- Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi,
- Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi bulunan Türkiye İş Kurumu İl Müdürlükleri.
Çocuk Gelişimi ve
Eğitimi Bölümünün amacı, 0-18 yaşlar arasındaki normal gelişim
gösteren, özel eğitim gereksinimi olan, korunmaya muhtaç (kurumda
yaşayan, çalışan, mülteci ve suçlu çocuklar) ve hastanede yatan
çocukların tüm gelişim alanlarını (zihinsel, dil, motor, özbakım,
sosyal ve duygusal) destekleyici teorik ve uygulamalı eğitim
programları ile, çocuğa, aileye, eğitimciye ve topluma hizmet sunan
Çocuk Gelişimi ve Eğitimcisi yetiştirmektir.
Öğrenciler, 0-18
yaş grubundaki bebeklik, okulöncesi, okul ve gençlik çağlarındaki
çocukların tüm gelişim alanlarında gelişim düzeylerini belirleme ve
izleme; gelişim düzeylerine uygun destekleyici eğitim programları
hazırlama, eğitimsel çevre düzenlemesi yapma, program uygulama ve
denetleme; programın çocuğa, ailelere ve diğer ilgililere katkı
sağlayıp sağlamadığını izleme ve yeni düzenlemeler yapma; ailelere,
çocuk gelişimi ve eğitimi alanında hizmet veren kişilere, kurum ve
kuruluşlara alanla ilgili danışmanlık verme ve işbirliği yapma; toplumu
bu konularda bilinçlendirme ve çocuk - aile ile ilgili disiplinlerle
koordinasyon kurarak çalışma formasyonu ile donatılmış olarak mezun
olmaktadırlar.
TANIM
Çalıştığı
eğitim kurum ya da kuruluşunda öğrencilere ya da yetişkinlere çocuk
gelişimi ve eğitimi ile ilgili eğitim veren kişidir.
GÖREVLER
Çocuk
gelişimi ve eğitimi ile ilgili hangi bilgi, beceri, tutum ve
davranışların, hangi yaş düzeylerindeki öğrenci gruplarına
kazandırılacağı, MEB tarafından onaylanan öğretim programları ve
ilgili mevzuatta belirtilmiştir.
Çocuk gelişimi ve eğitimi öğretmeni, bu program çerçevesinde,
- Eğitim vereceği grubun düzeyine uygun bir çalışma planı yapar,
-
Kendisine ayrılan ders saatlerinde planını uygulayarak
öğrencilere alanı ile ilgili bilgi ve beceri kazandırır, öğrencilerin
başarılarını değerlendirir,
- Eğitici kol çalışmalarında görev alarak öğrencilerin yeteneklerini geliştirici etkinlikler düzenler,
- Öğrencilerin gelişimlerini izler, sorunlarının çözümüne yardımcı olur,
- Alanı ile ilgili gelişmeleri izler, bunların öğretim programlarına yansıtılması için ilgililere önerilerde bulunur,
- Nöbetçi olduğu günlerde, okulun düzen ve disiplinini sağlamak üzere görev yapar,
-
Sınıf öğretmeni olarak, öğrencilerin alan ve ders
seçmelerine yardımcı olur, yönetimle ilişkilerini sağlamaya çalışır.
MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER
Çocuk gelişimi ve eğitimi öğretmeni olmak isteyenlerin;
- Üst düzeyde genel yeteneğe sahip,
- Gelişim psikolojisine ilgili ve bu alanda başarılı,
- Çocukları seven, onlarla beraber olmaktan sıkılmayan,
- Çocukların duygularını anlayabilen, çocuklar üzerinde gerekli disiplini sağlayabilen,
- Düşüncelerini başkalarına açık bir biçimde aktarabilen,
- İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilen, dikkatli, işine özen gösteren,
- İnsanlarla iyi iletişim kurabilen, sevecen, hoşgörülü, sabırlı,
- Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini anlayabilen,
- Kendini geliştirmeye istekli, coşkulu, girişimci, yaratıcı kimseler olmaları gerekir.
ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI
Çocuk
gelişimi ve eğitimi öğretmeni, sınıfta görev yapar, görevini
genellikle ayakta yürütür. Çalışma ortamı genellikle gürültülü ve
temizdir.
ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI
-
Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Anadolu kız meslek ve kız meslek
liseleri, ilköğretim okulları ile resmi ve özel kurumların kreş, yuva,
anaokulu, anasınıfı, çocuk kulübü gibi okul öncesi eğitim kurumlarında
öğretmen olarak,
- Çocuk yayınlarının hazırlanmasında, oyuncak tasarımı gibi alanlarda uzman olarak çalışabilirler.
- Olanakları elverenler kendi işlerini kurabilmektedirler.
MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ YERLER
Mesleğin
eğitimi çeşitli üniversitelere bağlı fakültelerin “Çocuk Gelişimi ve
Eğitimi Öğretmenliği”, “Okul Öncesi Öğretmenliği”, “Anaokulu
Öğretmenliği” ve daha önceki yıllarda mezun veren “Çocuk Gelişimi ve
Okul Öncesi Eğitimi Öğretmenliği” programlarında verilmektedir.
MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI
Bu
bölümlere girebilmek için Öğrenci Seçme Sınavı’nda yeterli “Sözel
(SÖZ)” puan almak gerekmektedir. Ayrıca Çocuk Gelişimi ve Eğitimi
Bölümü’nü (Lisans- Yüksek Lisans) bitirenlerden “Ortaöğretim Alan
Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programı”nı veya “Pedagojik Formasyon
Programı”nı başarı ile tamamlayanlar öğretmenlik yapabilirler.
EĞİTİMİN SÜRESİ VE İÇERİĞİ
Mesleğin eğitim süresi 4 yıldır. Eğitim süresince;
- Çocuk gelişimi, psikolojisi, anatomisi ve biyolojisini öğrenir.
- Plan yapmak ve uygulamak için gerekli bilgileri öğrenir.
- Müzik, drama, oyun kollarında bilgi sahibi olur.
- Özürlü çocukların özellikleri ve entegre eğitimi konusunda bilgi edinir.
- İnsan ilişkileri ve psikolojisi konusunda dersler alır.
- Çocuk sağlığı, ilkyardım vb. sağlıkla ilgili dersler alır.
BURS, ÜCRET VE KAZANÇ DURUMU
-
Öğrenciler Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu’nun
imkanlarından veya çeşitli kuruluşların burslarından yararlanabilirler.
-
Eğitim sonrasında, meslek dersi öğretmeni olarak görev alanlar 9.
derecenin 1. kademesinden göreve başlarlar. Ayrıca her yıl tüm
öğretmenlere öğretim yılı başında eğitim öğretim tazminatı adı altında
bir ödeme yapılmaktadır.
MESLEKTE İLERLEME
- Üniversitelerde lisans üstü eğitimden sonra araştırma görevlisi, doçent ve profesör unvanını alabilirler.
-
Meslek elemanları Milli Eğitim Bakanlığınca yapılan müfettişlik
sınavlarında başarılı oldukları takdirde alanlarında müfettişlik
yapabilirler.
BENZER MESLEKLER: Okul Öncesi Öğretmenliği.
DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER
- İlgili eğitim kurumları,
- Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi,
- Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi bulunan Türkiye İş Kurumu İl Müdürlükleri.
Perş. Ağus. 21, 2014 1:36 pm tarafından abucabbar
» Black Dark Lite Edition 2010 V2 - Emre90, 2010'un En Şık Lite Sürümü
Çarş. Eyl. 04, 2013 1:57 pm tarafından sondevrim55
» izzet Yıldızhan - Sen Deli Misin fuLL 2009 | 320 Kbps
Perş. Tem. 18, 2013 10:01 am tarafından milliyetci1979
» Install ClockworkMod Recovery on the LG GT540 Optimus
Ptsi Şub. 04, 2013 10:51 am tarafından Karakatil
» Root the LG GT540 Optimus
Ptsi Şub. 04, 2013 10:50 am tarafından Karakatil
» LG P503 Optimus One Root + Recovery
Ptsi Şub. 04, 2013 10:45 am tarafından Karakatil
» LG-970 CWM Ve Root Enjekte Etme!
Ptsi Şub. 04, 2013 10:40 am tarafından Karakatil
» LG Optımus 3D Max Root Yapımı
Ptsi Şub. 04, 2013 10:31 am tarafından Karakatil
» LG Optimus 4X HD'ye CWM Yükleme
Ptsi Şub. 04, 2013 10:27 am tarafından Karakatil