Multikotr Network

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Türkiye'nin En Büyük Android Platformu

En son konular

» Galaxy Ace II I8160'a Güncel Türkiye Kies Romu Nasıl Yüklenir [2.3.6 I8160XXLH4]
Öss yeni gelişmeler EmptyPerş. Ağus. 21, 2014 1:36 pm tarafından abucabbar

» Black Dark Lite Edition 2010 V2 - Emre90, 2010'un En Şık Lite Sürümü
Öss yeni gelişmeler EmptyÇarş. Eyl. 04, 2013 1:57 pm tarafından sondevrim55

» izzet Yıldızhan - Sen Deli Misin fuLL 2009 | 320 Kbps
Öss yeni gelişmeler EmptyPerş. Tem. 18, 2013 10:01 am tarafından milliyetci1979

» Install ClockworkMod Recovery on the LG GT540 Optimus
Öss yeni gelişmeler EmptyPtsi Şub. 04, 2013 10:51 am tarafından Karakatil

» Root the LG GT540 Optimus
Öss yeni gelişmeler EmptyPtsi Şub. 04, 2013 10:50 am tarafından Karakatil

» LG P503 Optimus One Root + Recovery
Öss yeni gelişmeler EmptyPtsi Şub. 04, 2013 10:45 am tarafından Karakatil

» LG-970 CWM Ve Root Enjekte Etme!
Öss yeni gelişmeler EmptyPtsi Şub. 04, 2013 10:40 am tarafından Karakatil

» LG Optımus 3D Max Root Yapımı
Öss yeni gelişmeler EmptyPtsi Şub. 04, 2013 10:31 am tarafından Karakatil

» LG Optimus 4X HD'ye CWM Yükleme
Öss yeni gelişmeler EmptyPtsi Şub. 04, 2013 10:27 am tarafından Karakatil

Tarıyıcı

RSS akısı


Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

    Öss yeni gelişmeler

    Karakatil
    Karakatil
    Admin
    Admin


    Mesaj Sayısı : 2424
    Kayıt tarihi : 04/07/09
    Yaş : 33
    Nerden : C/System32

    Öss yeni gelişmeler Empty Öss yeni gelişmeler

    Mesaj tarafından Karakatil Çarş. Kas. 25, 2009 2:10 pm

    ÖSYS
    Öğrenci Seçme ve
    Yerleştirme Sistemindeki
    Gelişmeler

    Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemindeki Gelişmeler

    Ø1974 – 1980 Tek aşamalı sınav sistemi : Üniversitelerarası Seçme Sınavı(ÜSS)
     Testler: Genel Yetenek
    Fen Bilimleri
    Sosyal Bilimler
    Yabancı Dil
    Ø1981 – 1998 İki aşamalı sınav sistemi :Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS)‏
    Öğrenci Yerleştirme Sınavı (ÖYS)‏
     Testler :
    ÖSS : Sözel Bölüm (Türkçe + Sosyal Bilimler)‏
    Sayısal Bölüm (Matematik + Fen Bilimleri)‏
    ÖYS : Türkçe
    Sosyal Bilimler
    Matematik
    Fen Bilimleri
    Yabancı Dil

    Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemindeki Gelişmeler

    Ø1999 – 2005 Tek aşamalı sınav sistemi : Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS)
     Testler (Ortak müfredata dayalı):
    Türkçe
    Sosyal Bilimler
    Matematik
    Fen Bilkimleri
    Ayrı bir günde yapılan Yabancı Dil Sınavı (YDS)
     Ortak müfredata dayalı testlerin artıları ve eksileri:
    Artıları : Tüm adaylar için ortak testler
    Eksileri : 10. sınıf ve sonrasında öğrencilerin okula ve
    derslere karşı ilgilerinin azalması
    Yükseköğretime gelen öğrencilerdeki yetersizlik

    Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemindeki Gelişmeler

    Ø2006 – 2009 Tek aşamalı sınav sistemi : Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS)
     Ortak Testler (Ortak müfredata dayalı):
    Türkçe
    Sosyal Bilimler-1
    Matematik-1
    Fen Bilkimleri-1
    Alan Testleri (Genel lise zorunlu alan derslerine dayalı):
    Edebiyat-Sosyal Bilimler
    Sosyal Bilimler-2
    Matematik-2
    Fen Bilimleri-2
    Ayrı bir günde yapılan Yabancı Dil Sınavı (YDS)

    Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemindeki Gelişmeler

    ØMevcut sistemin artıları ve eksileri:
    Artıları:
    Tek sınav yapılması:
    adayların sınav stresini bir kez yaşaması
    harcamaların bir sınavla sınırlı olması
    Zorunlu alan derslerine dayalı testlerin bulunması nedeniyle öğrencilerin
    okula ve derslere karşı ilgisinin artması.
    Yükseköğretime gelen öğrencilerin eskiye göre daha yeterli olması

    Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemindeki Gelişmeler

    ØMevcut sistemin artıları ve eksileri:
    Eksileri:
    Adayların bir kesiminin 180 soruya cevap vermesi gerekirken,
    bir kesiminin 120 soruya cevap vermesinin yeterli olması.
    Bazı puan türleri 120 sorudan hesaplanırken bazı
    puan türlerinin 180 sorudan hesaplanması.
    Adayların 195 dakikalık bir sürede çok farklı konularla ilgili sorulara
    cevap vermek zorunda olması ( 6 test : 10-15 ders).
    Test puanlarının eşit sürelerde ölçülememesi.
    Ders puanları yerine ders grubu puanlarının ölçülmesi.
    Ders düzeyindeki soru sayılarının yetersizliği.
    Puan türlerinin yetersizliği.
    Tüm testlerin çoktan seçmeli olması.

    Yeni Sınav Sistemi

    ØGenel Amaçlar:
    Adayların Sosyal Bilimler, Fen Bilimleri gibi ders grupları başarısı yerine
    Tarih, Coğrafya, Fizik, Kimya, ..gibi ders başarılarını ölçmek.
     Adaylara her dersin sorularını yanıtlamak için sınırlı bir süre vererek
    ders puanlarının eşit koşullarda elde edilmiş karşılaştırılabilir ölçütler
    olmasını sağalamak.
    Her sınavda adaylardan 10-15 gibi çok sayıda ders yerine, birbiriyle
    ilişkili birkaç dersle ilgili soruları yanıtlamalarını istemek.
    Mevcut sistemde ders grupları puanlarından hesaplanan 3 tür ÖSS puanı
    (SAY, SÖZ, EA) yerine, ders puanlarını kullanarak çok sayıda puan
    hesaplamak, böylece seçme ve yerleştirmenin etkinliğini arttırmak.
    Adayların ikinci aşama sınavlardan yalnız seçtiklerine girebilmesini
    sağlamak.
    Açık uçlu soruların da sorulabileceği bir sistem yapısı oluşturmak

    Yeni Sınav Sistemi

    Øİki Aşamalı Sınav Sistemi
    ØBirinci Aşama : Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS)
    Ortaöğretimi bitirip, sınavsız geçişle girilenler dışındaki yükseköğretim
    programlarına gitmek isteyen tüm adayların gireceği bir sınav.
    Ortaöğretimin tüm okul türü ve alanlarında ortak olarak okutulan derslerle
    ilgili soruların yer alacağı bir sınav.
    Sınavın amaçları:
    1. Açık Öğretim programlarına, Meslek Yüksek Okulu önlisans
    programlarına ( sınavsız geçiş dışında) ve belirli lisans programlarına (!)‏
    yerleştirmede kullanılacak puanları üretmek.
    2. İkinci aşama sınavlarına girecek adayları seçmek.

    Yeni Sınav Sistemi

    ØBirinci Aşama : Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS)‏
    Sınavda yer alacak testler:
    1. Türkçe testi
    2. Temel Matematik testi
    3. Sosyal Bilimler testi
    4. Fen Bilimleri testi


    Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) – Uygulama Seçenekleri
    (Kişisel görüş - Kesin değil)

    Yeni Sınav Sistemi

    Ø İkinci Aşama : Lisans Yerleştirme Sınavları (LYS)‏
    LYS-1 : Matematik Sınavı (Matematik, Geometri)‏
    LYS-2 : Fen Bilimleri Sınavı (Fizik, Kimya, Biyoloji)‏
    LYS-3 : Edebiyat-Coğrafya Sınavı (Türk Edebiyatı, Coğrafya-1)‏
    LYS-4 : Sosyal Bilimler Sınavı (Tarih, Coğrafya-2, Psi., Sos., Mantık)‏
    LYS-5 : Yabancı Dil Sınavı (Almanca / Fransızca / İngilizce)

    ØAdaylar hangi sınavlara girecekler
     Fen, mühendislik vb. programlara girmek isteyen adaylar:
    1. Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS)‏
    2. Matematik Sınavı (LYS-1)‏
    3. Fen Bilimleri Sınavı (LYS-2)‏
    Sosyal bilimler, edebiyat, vb. programlara girmek isteyen adaylar:
    1. Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS)‏
    2. Edebiyat-Coğrafya Sınavı (LYS-3)‏
    3. Sosyal Bilimler Sınavı (LYS-4)‏
    İktisat, işletme, vb. Programlara girmek isteyen adaylar:
    1. Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS)‏
    2. Matematik Sınavı (LYS-1)‏
    3. Edebiyat-Coğrafya Sınavı (LYS-3)‏
    Yabancı dil vb. Programlara girmek isteyen adaylar
    1. Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS)‏
    2. Yabancı Dil Sınavı (LYS-5)

    ØAdaylar hangi sınavlara girecekler
     Fen, mühendislik vb. programlara girmek isteyen adaylar :
    ygs lys-1 lys-2

      Forum Saati Salı Kas. 05, 2024 7:50 pm