ÖSYS
Öğrenci Seçme ve
Yerleştirme Sistemindeki
Gelişmeler
Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemindeki Gelişmeler
Ø1974 – 1980 Tek aşamalı sınav sistemi : Üniversitelerarası Seçme Sınavı(ÜSS)
Testler: Genel Yetenek
Fen Bilimleri
Sosyal Bilimler
Yabancı Dil
Ø1981 – 1998 İki aşamalı sınav sistemi :Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS)
Öğrenci Yerleştirme Sınavı (ÖYS)
Testler :
ÖSS : Sözel Bölüm (Türkçe + Sosyal Bilimler)
Sayısal Bölüm (Matematik + Fen Bilimleri)
ÖYS : Türkçe
Sosyal Bilimler
Matematik
Fen Bilimleri
Yabancı Dil
Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemindeki Gelişmeler
Ø1999 – 2005 Tek aşamalı sınav sistemi : Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS)
Testler (Ortak müfredata dayalı):
Türkçe
Sosyal Bilimler
Matematik
Fen Bilkimleri
Ayrı bir günde yapılan Yabancı Dil Sınavı (YDS)
Ortak müfredata dayalı testlerin artıları ve eksileri:
Artıları : Tüm adaylar için ortak testler
Eksileri : 10. sınıf ve sonrasında öğrencilerin okula ve
derslere karşı ilgilerinin azalması
Yükseköğretime gelen öğrencilerdeki yetersizlik
Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemindeki Gelişmeler
Ø2006 – 2009 Tek aşamalı sınav sistemi : Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS)
Ortak Testler (Ortak müfredata dayalı):
Türkçe
Sosyal Bilimler-1
Matematik-1
Fen Bilkimleri-1
Alan Testleri (Genel lise zorunlu alan derslerine dayalı):
Edebiyat-Sosyal Bilimler
Sosyal Bilimler-2
Matematik-2
Fen Bilimleri-2
Ayrı bir günde yapılan Yabancı Dil Sınavı (YDS)
Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemindeki Gelişmeler
ØMevcut sistemin artıları ve eksileri:
Artıları:
Tek sınav yapılması:
adayların sınav stresini bir kez yaşaması
harcamaların bir sınavla sınırlı olması
Zorunlu alan derslerine dayalı testlerin bulunması nedeniyle öğrencilerin
okula ve derslere karşı ilgisinin artması.
Yükseköğretime gelen öğrencilerin eskiye göre daha yeterli olması
Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemindeki Gelişmeler
ØMevcut sistemin artıları ve eksileri:
Eksileri:
Adayların bir kesiminin 180 soruya cevap vermesi gerekirken,
bir kesiminin 120 soruya cevap vermesinin yeterli olması.
Bazı puan türleri 120 sorudan hesaplanırken bazı
puan türlerinin 180 sorudan hesaplanması.
Adayların 195 dakikalık bir sürede çok farklı konularla ilgili sorulara
cevap vermek zorunda olması ( 6 test : 10-15 ders).
Test puanlarının eşit sürelerde ölçülememesi.
Ders puanları yerine ders grubu puanlarının ölçülmesi.
Ders düzeyindeki soru sayılarının yetersizliği.
Puan türlerinin yetersizliği.
Tüm testlerin çoktan seçmeli olması.
Yeni Sınav Sistemi
ØGenel Amaçlar:
Adayların Sosyal Bilimler, Fen Bilimleri gibi ders grupları başarısı yerine
Tarih, Coğrafya, Fizik, Kimya, ..gibi ders başarılarını ölçmek.
Adaylara her dersin sorularını yanıtlamak için sınırlı bir süre vererek
ders puanlarının eşit koşullarda elde edilmiş karşılaştırılabilir ölçütler
olmasını sağalamak.
Her sınavda adaylardan 10-15 gibi çok sayıda ders yerine, birbiriyle
ilişkili birkaç dersle ilgili soruları yanıtlamalarını istemek.
Mevcut sistemde ders grupları puanlarından hesaplanan 3 tür ÖSS puanı
(SAY, SÖZ, EA) yerine, ders puanlarını kullanarak çok sayıda puan
hesaplamak, böylece seçme ve yerleştirmenin etkinliğini arttırmak.
Adayların ikinci aşama sınavlardan yalnız seçtiklerine girebilmesini
sağlamak.
Açık uçlu soruların da sorulabileceği bir sistem yapısı oluşturmak
Yeni Sınav Sistemi
Øİki Aşamalı Sınav Sistemi
ØBirinci Aşama : Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS)
Ortaöğretimi bitirip, sınavsız geçişle girilenler dışındaki yükseköğretim
programlarına gitmek isteyen tüm adayların gireceği bir sınav.
Ortaöğretimin tüm okul türü ve alanlarında ortak olarak okutulan derslerle
ilgili soruların yer alacağı bir sınav.
Sınavın amaçları:
1. Açık Öğretim programlarına, Meslek Yüksek Okulu önlisans
programlarına ( sınavsız geçiş dışında) ve belirli lisans programlarına (!)
yerleştirmede kullanılacak puanları üretmek.
2. İkinci aşama sınavlarına girecek adayları seçmek.
Yeni Sınav Sistemi
ØBirinci Aşama : Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS)
Sınavda yer alacak testler:
1. Türkçe testi
2. Temel Matematik testi
3. Sosyal Bilimler testi
4. Fen Bilimleri testi
Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) – Uygulama Seçenekleri
(Kişisel görüş - Kesin değil)
Yeni Sınav Sistemi
Ø İkinci Aşama : Lisans Yerleştirme Sınavları (LYS)
LYS-1 : Matematik Sınavı (Matematik, Geometri)
LYS-2 : Fen Bilimleri Sınavı (Fizik, Kimya, Biyoloji)
LYS-3 : Edebiyat-Coğrafya Sınavı (Türk Edebiyatı, Coğrafya-1)
LYS-4 : Sosyal Bilimler Sınavı (Tarih, Coğrafya-2, Psi., Sos., Mantık)
LYS-5 : Yabancı Dil Sınavı (Almanca / Fransızca / İngilizce)
ØAdaylar hangi sınavlara girecekler
Fen, mühendislik vb. programlara girmek isteyen adaylar:
1. Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS)
2. Matematik Sınavı (LYS-1)
3. Fen Bilimleri Sınavı (LYS-2)
Sosyal bilimler, edebiyat, vb. programlara girmek isteyen adaylar:
1. Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS)
2. Edebiyat-Coğrafya Sınavı (LYS-3)
3. Sosyal Bilimler Sınavı (LYS-4)
İktisat, işletme, vb. Programlara girmek isteyen adaylar:
1. Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS)
2. Matematik Sınavı (LYS-1)
3. Edebiyat-Coğrafya Sınavı (LYS-3)
Yabancı dil vb. Programlara girmek isteyen adaylar
1. Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS)
2. Yabancı Dil Sınavı (LYS-5)
ØAdaylar hangi sınavlara girecekler
Fen, mühendislik vb. programlara girmek isteyen adaylar :
ygs lys-1 lys-2
Öğrenci Seçme ve
Yerleştirme Sistemindeki
Gelişmeler
Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemindeki Gelişmeler
Ø1974 – 1980 Tek aşamalı sınav sistemi : Üniversitelerarası Seçme Sınavı(ÜSS)
Testler: Genel Yetenek
Fen Bilimleri
Sosyal Bilimler
Yabancı Dil
Ø1981 – 1998 İki aşamalı sınav sistemi :Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS)
Öğrenci Yerleştirme Sınavı (ÖYS)
Testler :
ÖSS : Sözel Bölüm (Türkçe + Sosyal Bilimler)
Sayısal Bölüm (Matematik + Fen Bilimleri)
ÖYS : Türkçe
Sosyal Bilimler
Matematik
Fen Bilimleri
Yabancı Dil
Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemindeki Gelişmeler
Ø1999 – 2005 Tek aşamalı sınav sistemi : Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS)
Testler (Ortak müfredata dayalı):
Türkçe
Sosyal Bilimler
Matematik
Fen Bilkimleri
Ayrı bir günde yapılan Yabancı Dil Sınavı (YDS)
Ortak müfredata dayalı testlerin artıları ve eksileri:
Artıları : Tüm adaylar için ortak testler
Eksileri : 10. sınıf ve sonrasında öğrencilerin okula ve
derslere karşı ilgilerinin azalması
Yükseköğretime gelen öğrencilerdeki yetersizlik
Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemindeki Gelişmeler
Ø2006 – 2009 Tek aşamalı sınav sistemi : Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS)
Ortak Testler (Ortak müfredata dayalı):
Türkçe
Sosyal Bilimler-1
Matematik-1
Fen Bilkimleri-1
Alan Testleri (Genel lise zorunlu alan derslerine dayalı):
Edebiyat-Sosyal Bilimler
Sosyal Bilimler-2
Matematik-2
Fen Bilimleri-2
Ayrı bir günde yapılan Yabancı Dil Sınavı (YDS)
Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemindeki Gelişmeler
ØMevcut sistemin artıları ve eksileri:
Artıları:
Tek sınav yapılması:
adayların sınav stresini bir kez yaşaması
harcamaların bir sınavla sınırlı olması
Zorunlu alan derslerine dayalı testlerin bulunması nedeniyle öğrencilerin
okula ve derslere karşı ilgisinin artması.
Yükseköğretime gelen öğrencilerin eskiye göre daha yeterli olması
Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemindeki Gelişmeler
ØMevcut sistemin artıları ve eksileri:
Eksileri:
Adayların bir kesiminin 180 soruya cevap vermesi gerekirken,
bir kesiminin 120 soruya cevap vermesinin yeterli olması.
Bazı puan türleri 120 sorudan hesaplanırken bazı
puan türlerinin 180 sorudan hesaplanması.
Adayların 195 dakikalık bir sürede çok farklı konularla ilgili sorulara
cevap vermek zorunda olması ( 6 test : 10-15 ders).
Test puanlarının eşit sürelerde ölçülememesi.
Ders puanları yerine ders grubu puanlarının ölçülmesi.
Ders düzeyindeki soru sayılarının yetersizliği.
Puan türlerinin yetersizliği.
Tüm testlerin çoktan seçmeli olması.
Yeni Sınav Sistemi
ØGenel Amaçlar:
Adayların Sosyal Bilimler, Fen Bilimleri gibi ders grupları başarısı yerine
Tarih, Coğrafya, Fizik, Kimya, ..gibi ders başarılarını ölçmek.
Adaylara her dersin sorularını yanıtlamak için sınırlı bir süre vererek
ders puanlarının eşit koşullarda elde edilmiş karşılaştırılabilir ölçütler
olmasını sağalamak.
Her sınavda adaylardan 10-15 gibi çok sayıda ders yerine, birbiriyle
ilişkili birkaç dersle ilgili soruları yanıtlamalarını istemek.
Mevcut sistemde ders grupları puanlarından hesaplanan 3 tür ÖSS puanı
(SAY, SÖZ, EA) yerine, ders puanlarını kullanarak çok sayıda puan
hesaplamak, böylece seçme ve yerleştirmenin etkinliğini arttırmak.
Adayların ikinci aşama sınavlardan yalnız seçtiklerine girebilmesini
sağlamak.
Açık uçlu soruların da sorulabileceği bir sistem yapısı oluşturmak
Yeni Sınav Sistemi
Øİki Aşamalı Sınav Sistemi
ØBirinci Aşama : Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS)
Ortaöğretimi bitirip, sınavsız geçişle girilenler dışındaki yükseköğretim
programlarına gitmek isteyen tüm adayların gireceği bir sınav.
Ortaöğretimin tüm okul türü ve alanlarında ortak olarak okutulan derslerle
ilgili soruların yer alacağı bir sınav.
Sınavın amaçları:
1. Açık Öğretim programlarına, Meslek Yüksek Okulu önlisans
programlarına ( sınavsız geçiş dışında) ve belirli lisans programlarına (!)
yerleştirmede kullanılacak puanları üretmek.
2. İkinci aşama sınavlarına girecek adayları seçmek.
Yeni Sınav Sistemi
ØBirinci Aşama : Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS)
Sınavda yer alacak testler:
1. Türkçe testi
2. Temel Matematik testi
3. Sosyal Bilimler testi
4. Fen Bilimleri testi
Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) – Uygulama Seçenekleri
(Kişisel görüş - Kesin değil)
Yeni Sınav Sistemi
Ø İkinci Aşama : Lisans Yerleştirme Sınavları (LYS)
LYS-1 : Matematik Sınavı (Matematik, Geometri)
LYS-2 : Fen Bilimleri Sınavı (Fizik, Kimya, Biyoloji)
LYS-3 : Edebiyat-Coğrafya Sınavı (Türk Edebiyatı, Coğrafya-1)
LYS-4 : Sosyal Bilimler Sınavı (Tarih, Coğrafya-2, Psi., Sos., Mantık)
LYS-5 : Yabancı Dil Sınavı (Almanca / Fransızca / İngilizce)
ØAdaylar hangi sınavlara girecekler
Fen, mühendislik vb. programlara girmek isteyen adaylar:
1. Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS)
2. Matematik Sınavı (LYS-1)
3. Fen Bilimleri Sınavı (LYS-2)
Sosyal bilimler, edebiyat, vb. programlara girmek isteyen adaylar:
1. Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS)
2. Edebiyat-Coğrafya Sınavı (LYS-3)
3. Sosyal Bilimler Sınavı (LYS-4)
İktisat, işletme, vb. Programlara girmek isteyen adaylar:
1. Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS)
2. Matematik Sınavı (LYS-1)
3. Edebiyat-Coğrafya Sınavı (LYS-3)
Yabancı dil vb. Programlara girmek isteyen adaylar
1. Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS)
2. Yabancı Dil Sınavı (LYS-5)
ØAdaylar hangi sınavlara girecekler
Fen, mühendislik vb. programlara girmek isteyen adaylar :
ygs lys-1 lys-2
Perş. Ağus. 21, 2014 1:36 pm tarafından abucabbar
» Black Dark Lite Edition 2010 V2 - Emre90, 2010'un En Şık Lite Sürümü
Çarş. Eyl. 04, 2013 1:57 pm tarafından sondevrim55
» izzet Yıldızhan - Sen Deli Misin fuLL 2009 | 320 Kbps
Perş. Tem. 18, 2013 10:01 am tarafından milliyetci1979
» Install ClockworkMod Recovery on the LG GT540 Optimus
Ptsi Şub. 04, 2013 10:51 am tarafından Karakatil
» Root the LG GT540 Optimus
Ptsi Şub. 04, 2013 10:50 am tarafından Karakatil
» LG P503 Optimus One Root + Recovery
Ptsi Şub. 04, 2013 10:45 am tarafından Karakatil
» LG-970 CWM Ve Root Enjekte Etme!
Ptsi Şub. 04, 2013 10:40 am tarafından Karakatil
» LG Optımus 3D Max Root Yapımı
Ptsi Şub. 04, 2013 10:31 am tarafından Karakatil
» LG Optimus 4X HD'ye CWM Yükleme
Ptsi Şub. 04, 2013 10:27 am tarafından Karakatil