Multikotr Network

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Türkiye'nin En Büyük Android Platformu

En son konular

» Galaxy Ace II I8160'a Güncel Türkiye Kies Romu Nasıl Yüklenir [2.3.6 I8160XXLH4]
Yazılım Mühendisliği EmptyPerş. Ağus. 21, 2014 1:36 pm tarafından abucabbar

» Black Dark Lite Edition 2010 V2 - Emre90, 2010'un En Şık Lite Sürümü
Yazılım Mühendisliği EmptyÇarş. Eyl. 04, 2013 1:57 pm tarafından sondevrim55

» izzet Yıldızhan - Sen Deli Misin fuLL 2009 | 320 Kbps
Yazılım Mühendisliği EmptyPerş. Tem. 18, 2013 10:01 am tarafından milliyetci1979

» Install ClockworkMod Recovery on the LG GT540 Optimus
Yazılım Mühendisliği EmptyPtsi Şub. 04, 2013 10:51 am tarafından Karakatil

» Root the LG GT540 Optimus
Yazılım Mühendisliği EmptyPtsi Şub. 04, 2013 10:50 am tarafından Karakatil

» LG P503 Optimus One Root + Recovery
Yazılım Mühendisliği EmptyPtsi Şub. 04, 2013 10:45 am tarafından Karakatil

» LG-970 CWM Ve Root Enjekte Etme!
Yazılım Mühendisliği EmptyPtsi Şub. 04, 2013 10:40 am tarafından Karakatil

» LG Optımus 3D Max Root Yapımı
Yazılım Mühendisliği EmptyPtsi Şub. 04, 2013 10:31 am tarafından Karakatil

» LG Optimus 4X HD'ye CWM Yükleme
Yazılım Mühendisliği EmptyPtsi Şub. 04, 2013 10:27 am tarafından Karakatil

Tarıyıcı

RSS akısı


Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 

    Yazılım Mühendisliği

    Karakatil
    Karakatil
    Admin
    Admin


    Mesaj Sayısı : 2424
    Kayıt tarihi : 04/07/09
    Yaş : 33
    Nerden : C/System32

    Yazılım Mühendisliği Empty Yazılım Mühendisliği

    Mesaj tarafından Karakatil Paz Ocak 17, 2010 9:49 am

    TANIM

    Bankacılık,
    otomotiv, telekomünikasyon vb. sektörler olmak üzere her alanda
    kullanılan bilgisayar sistemlerinin, yazılım tasarımını hazırlayan ve
    sisteme entegre edip uygulamasını yapan kişidir.

    GÖREVLER

    - Hazırlanacak yazılım ile ilgili müşteri ilişkilerini kurar,
    - Müşterilerden aldığı bilgiler doğrultusunda analiz yapar,
    - Tasarım yapar,
    - Program yazar,
    - Programı test eder,
    - Yazdığı programda eksiklik varsa düzeltir,
    - Yazılımı
    sorunsuz şekilde çalışır hale getirdikten sonra, gerekli durumlarda
    kullanım yönergesini hazırlayarak, kullanıcıların eğitilmesini sağlar,
    - Mesleği ile ilgili gelişmeleri takip eder.

    KULLANILAN ALET VE MALZEMELER



    - Bilgisayar, bilgisayar programlama dilleri, yazılım geliştirme programları, yazıcı, tarayıcı,
    - Cd, memory stick vs.
    - Yazılım mühendisliği alanında uluslararası kural ve uygulamalarla ilgili çeşitli doküman, kitaplar, kalite standartları.


    MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER

    Yazılım mühendisi olmak isteyenlerin;

    - Üst düzeyde genel yeteneğe sahip,
    - Mantık yürütme ve tasarım yeteneği olan,
    - Fen ve matematik alanlarına ilgi duyan,
    - Bildiklerini başkalarına aktarabilme ve etkileme (İkna) yeteneği olan,
    - Dikkatli, sabırlı,
    - Ekip çalışmasına yatkın,
    - Yeni fikirlere açık, kendisini sürekli geliştirebilen
    kimseler olması gerekir.



    ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI


    Genellikle
    iyi aydınlatılmış, temiz büro ortamında çalışılır. Projelere bağlı
    olarak seyahat etmeleri gerekebilir. Çalışırken üst yönetimle,
    programcılarla ve müşterilerle, yoğun olarak iletişim halindedirler.

    ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI

    - Çoğunlukla
    özel sektörde olmakla birlikte, kamu sektöründe de çalışmaktadırlar.
    Fikir üretimine dayalı bir iş olduğundan, parasal olarak fazla
    sermayeye ihtiyaç duyulmadığından yeni fikirler üretebilen yazılım
    mühendislerinin kendi işlerini kurma olanakları da mevcuttur. Yeni
    mezunlar genellikle ilk yıllarda programcı olarak görev alarak genel
    işleyişlerle ilgili tecrübe sahibi olurlar.

    - Günümüzde birçok
    mühendislik mezunu yazılım mühendisliğinin eğitimini almamalarına
    rağmen bu mesleği sürdürmeye çalışmaktadır. Ancak, konularında yetkin
    kişilerin bu alanda çalışmalarına verilen önem her geçen gün
    artmaktadır. Bilgisayar kullanımının yaygınlaşmasına paralel olarak
    kendini yenileyebilen yazılım mühendislerine büyük ihtiyaç vardır.


    MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ YERLER
    Mesleğin
    eğitimi, aşağıda belirtilen Üniversitelere bağlı Mühendislik ve
    Bilgisayar Bilimleri Fakültelerinin “Yazılım Mühendisliği” bölümleri
    ile Boğaziçi Üniversitesi Mühendislik Fakültesinin “ Yazılım
    Mühendisliği Tezsiz Yüksek Lisans” programında verilmektedir.
    - Atılım Üni. (Ankara) Mühendislik Fakültesi azılım Mühendisliği Bölümü
    - Bahçeşehir Üni. (İstanbul) Mühendislik Fakültesi Yazılım Mühendisliği Bölümü
    - İzmir Ekonomi Üniversitesi (İzmir) Bilgisayar Bilimleri Fakültesi Yazılım Mühendisliği Bölümü


    MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI

    Mesleğin eğitimine girebilmek için;
    - Lise veya dengi okul mezunu olmak,
    - Öğrenci seçme sınavı’nda (ÖSS) “Yazılım Mühendisliği” lisans programı için yeterli Sayısal (SAY) puan almak.
    - Öğrenci
    Seçme ve Yerleştirme Merkezi ( ÖSYM ) Tercih Bildirim Formunda
    “Yazılım Mühendisliği” lisans programı ile ilgili en az bir yüksek
    öğretim programını tercih etmek gerekmektedir.
    Bilgisayar
    Donanımı, Bilgisayar Operatörlüğü, Bilgisayar Operatörlüğü ve
    Teknikerliği, Bilgisayar Programcılığı, Bilgisayar Teknolojisi ve
    Programlama, Bilgisayar ve Enformasyon Sistemleri Ön lisans programını
    başarı ile bitirenler ÖSYM tarafından açılan Dikey Geçiş Sınavında
    başarılı oldukları takdirde Yazılım Mühendisliği lisans programına
    dikey geçiş yapabilirler.


    EĞİTİMİN SÜRESİ VE İÇERİĞİ
    Eğitim süresi, 1 yıl İngilizce hazırlık sınıfı olmak üzere 5 yıldır.

    YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ DERS PROGRAMI

    1.Yıl GÜZ DÖNEMİ
    Akademik
    ve Sosyal Oryantasyon, Bilgisayar Bilimlerine Giriş, Programlamaya
    Giriş, Akademik Okuma ve Yazma Becerisi, Ayrık Matematik, Genel
    Matematik, Fizik I- Mekanik ve Dinamik, İkinci Yabancı Dil I

    1.Yıl BAHAR DÖNEMİ
    Genel
    Kimya, İleri Programlama, Akademik Okuma ve Yazma Becerisi, Genel
    Matematik, Fizik II - Elektromanyetik ve Optik, Yazılım Mühendisliğine
    Giriş, İkinci Yabancı Dil II

    2.Yıl GÜZ DÖNEMİ
    Sosyal
    Bilimin İlkeleri, Sistem Analizi ve Tasarımı, Veri Yapıları ve
    Algoritmalar, Ekonominin İlkeleri , ****** İlkeleri ve İnkılap Tarihi,
    Yazılım Mühendisliği Temelleri, Türk Dili ve Edebiyatı I, İkinci
    Yabancı Dil III

    2.Yıl BAHAR DÖNEMİ
    Sosyal Bilimin
    İlkeleri II, Hesaplama Kuramı, ****** İlkeleri ve İnkılap Tarihi,
    Veri Tabanı Sistemleri, Olasılık ve Rassal Süreçler, İnsan Bilgisayar
    Etkileşimi, Türk Dili ve Edebiyatı II İkinci Yabancı Dil IV

    3.Yıl GÜZ DÖNEMİ
    Seçmeli
    Ders I (Teknik/Sosyal), Mantık Tasarımı, İşletim Sistemleri,
    Mühendislik Ekonomisi, Yazılım Analiz ve Tasarımı, İkinci Yabancı Dil
    V

    3.Yıl BAHAR DÖNEMİ
    Seçmeli Ders II (Teknik/Sosyal),
    Bilgisayar Grafiği ve Görsel Programlama, Bilgisayar Ağları ve
    İletişimi, Yazılım Doğrulama ve Onaylama, Yazılım Proje Yönetimi,
    İkinci Yabancı Dil VI
    .Yıl GÜZ DÖNEMİ
    Seçmeli Ders III
    (Teknik/Sosyal), Seçmeli Ders IV (Teknik/Sosyal), Bilgisayar
    Bilimlerinde Workshop I, Mühendislik ve Bilgisayar Bilimleri Etiği,
    Proje I (Yazılım Mühendisliği), İkinci Yabancı Dil VII

    4.Yıl BAHAR DÖNEMİ
    Seçmeli
    Ders V (Teknik/Sosyal), Seçmeli Ders VI (Teknik/Sosyal), Bilgisayar
    Bilimlerinde Workshop II, Proje II (Yazılım Mühendisliği), İkinci
    Yabancı Dil VIII

    MESLEKTE İLERLEME
    - Yazılım mühendisleri lisans eğitiminden sonra akademik kariyer yapabilirler.
    - Çalıştıkları
    kurum ve kuruluşlarda, mesleklerindeki gelişime ve verimliliklerine
    paralel olarak yönetim kademelerine yükselebilirler.
    - Kendi işlerini kurabilirler.


    BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU

    Meslek
    eğitimi süresince kazanç söz konusu değildir. Ancak, koşulları uyan
    öğrencilerin Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu'nca verilen
    krediden yararlanması mümkündür. Ayrıca başarılı öğrenciler burs
    alabilmektedir. Yazılım mühendisleri kamu kurum ve kuruluşlarında işe
    başlamaları halinde 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ya da 4857
    sayılı İş Kanunu kapsamında devlet tarafından belirlenen ücret ile
    çalıştığı kurum için belirlenen tazminat ve mesai ücretini alırlar.
    Ücretleri asgari ücretin en az 4 katı kadardır.

    Özel Sektörde ise tecrübe ve çalışma süresine göre ücret değişikliği söz konusudur.

      Forum Saati Çarş. Kas. 06, 2024 12:01 am