TANIM
Bankacılık,
otomotiv, telekomünikasyon vb. sektörler olmak üzere her alanda
kullanılan bilgisayar sistemlerinin, yazılım tasarımını hazırlayan ve
sisteme entegre edip uygulamasını yapan kişidir.
GÖREVLER
- Hazırlanacak yazılım ile ilgili müşteri ilişkilerini kurar,
- Müşterilerden aldığı bilgiler doğrultusunda analiz yapar,
- Tasarım yapar,
- Program yazar,
- Programı test eder,
- Yazdığı programda eksiklik varsa düzeltir,
- Yazılımı
sorunsuz şekilde çalışır hale getirdikten sonra, gerekli durumlarda
kullanım yönergesini hazırlayarak, kullanıcıların eğitilmesini sağlar,
- Mesleği ile ilgili gelişmeleri takip eder.
KULLANILAN ALET VE MALZEMELER
- Bilgisayar, bilgisayar programlama dilleri, yazılım geliştirme programları, yazıcı, tarayıcı,
- Cd, memory stick vs.
- Yazılım mühendisliği alanında uluslararası kural ve uygulamalarla ilgili çeşitli doküman, kitaplar, kalite standartları.
MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER
Yazılım mühendisi olmak isteyenlerin;
- Üst düzeyde genel yeteneğe sahip,
- Mantık yürütme ve tasarım yeteneği olan,
- Fen ve matematik alanlarına ilgi duyan,
- Bildiklerini başkalarına aktarabilme ve etkileme (İkna) yeteneği olan,
- Dikkatli, sabırlı,
- Ekip çalışmasına yatkın,
- Yeni fikirlere açık, kendisini sürekli geliştirebilen
kimseler olması gerekir.
ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI
Genellikle
iyi aydınlatılmış, temiz büro ortamında çalışılır. Projelere bağlı
olarak seyahat etmeleri gerekebilir. Çalışırken üst yönetimle,
programcılarla ve müşterilerle, yoğun olarak iletişim halindedirler.
ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI
- Çoğunlukla
özel sektörde olmakla birlikte, kamu sektöründe de çalışmaktadırlar.
Fikir üretimine dayalı bir iş olduğundan, parasal olarak fazla
sermayeye ihtiyaç duyulmadığından yeni fikirler üretebilen yazılım
mühendislerinin kendi işlerini kurma olanakları da mevcuttur. Yeni
mezunlar genellikle ilk yıllarda programcı olarak görev alarak genel
işleyişlerle ilgili tecrübe sahibi olurlar.
- Günümüzde birçok
mühendislik mezunu yazılım mühendisliğinin eğitimini almamalarına
rağmen bu mesleği sürdürmeye çalışmaktadır. Ancak, konularında yetkin
kişilerin bu alanda çalışmalarına verilen önem her geçen gün
artmaktadır. Bilgisayar kullanımının yaygınlaşmasına paralel olarak
kendini yenileyebilen yazılım mühendislerine büyük ihtiyaç vardır.
MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ YERLER
Mesleğin
eğitimi, aşağıda belirtilen Üniversitelere bağlı Mühendislik ve
Bilgisayar Bilimleri Fakültelerinin “Yazılım Mühendisliği” bölümleri
ile Boğaziçi Üniversitesi Mühendislik Fakültesinin “ Yazılım
Mühendisliği Tezsiz Yüksek Lisans” programında verilmektedir.
- Atılım Üni. (Ankara) Mühendislik Fakültesi azılım Mühendisliği Bölümü
- Bahçeşehir Üni. (İstanbul) Mühendislik Fakültesi Yazılım Mühendisliği Bölümü
- İzmir Ekonomi Üniversitesi (İzmir) Bilgisayar Bilimleri Fakültesi Yazılım Mühendisliği Bölümü
MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI
Mesleğin eğitimine girebilmek için;
- Lise veya dengi okul mezunu olmak,
- Öğrenci seçme sınavı’nda (ÖSS) “Yazılım Mühendisliği” lisans programı için yeterli Sayısal (SAY) puan almak.
- Öğrenci
Seçme ve Yerleştirme Merkezi ( ÖSYM ) Tercih Bildirim Formunda
“Yazılım Mühendisliği” lisans programı ile ilgili en az bir yüksek
öğretim programını tercih etmek gerekmektedir.
Bilgisayar
Donanımı, Bilgisayar Operatörlüğü, Bilgisayar Operatörlüğü ve
Teknikerliği, Bilgisayar Programcılığı, Bilgisayar Teknolojisi ve
Programlama, Bilgisayar ve Enformasyon Sistemleri Ön lisans programını
başarı ile bitirenler ÖSYM tarafından açılan Dikey Geçiş Sınavında
başarılı oldukları takdirde Yazılım Mühendisliği lisans programına
dikey geçiş yapabilirler.
EĞİTİMİN SÜRESİ VE İÇERİĞİ
Eğitim süresi, 1 yıl İngilizce hazırlık sınıfı olmak üzere 5 yıldır.
YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ DERS PROGRAMI
1.Yıl GÜZ DÖNEMİ
Akademik
ve Sosyal Oryantasyon, Bilgisayar Bilimlerine Giriş, Programlamaya
Giriş, Akademik Okuma ve Yazma Becerisi, Ayrık Matematik, Genel
Matematik, Fizik I- Mekanik ve Dinamik, İkinci Yabancı Dil I
1.Yıl BAHAR DÖNEMİ
Genel
Kimya, İleri Programlama, Akademik Okuma ve Yazma Becerisi, Genel
Matematik, Fizik II - Elektromanyetik ve Optik, Yazılım Mühendisliğine
Giriş, İkinci Yabancı Dil II
2.Yıl GÜZ DÖNEMİ
Sosyal
Bilimin İlkeleri, Sistem Analizi ve Tasarımı, Veri Yapıları ve
Algoritmalar, Ekonominin İlkeleri , ****** İlkeleri ve İnkılap Tarihi,
Yazılım Mühendisliği Temelleri, Türk Dili ve Edebiyatı I, İkinci
Yabancı Dil III
2.Yıl BAHAR DÖNEMİ
Sosyal Bilimin
İlkeleri II, Hesaplama Kuramı, ****** İlkeleri ve İnkılap Tarihi,
Veri Tabanı Sistemleri, Olasılık ve Rassal Süreçler, İnsan Bilgisayar
Etkileşimi, Türk Dili ve Edebiyatı II İkinci Yabancı Dil IV
3.Yıl GÜZ DÖNEMİ
Seçmeli
Ders I (Teknik/Sosyal), Mantık Tasarımı, İşletim Sistemleri,
Mühendislik Ekonomisi, Yazılım Analiz ve Tasarımı, İkinci Yabancı Dil
V
3.Yıl BAHAR DÖNEMİ
Seçmeli Ders II (Teknik/Sosyal),
Bilgisayar Grafiği ve Görsel Programlama, Bilgisayar Ağları ve
İletişimi, Yazılım Doğrulama ve Onaylama, Yazılım Proje Yönetimi,
İkinci Yabancı Dil VI
.Yıl GÜZ DÖNEMİ
Seçmeli Ders III
(Teknik/Sosyal), Seçmeli Ders IV (Teknik/Sosyal), Bilgisayar
Bilimlerinde Workshop I, Mühendislik ve Bilgisayar Bilimleri Etiği,
Proje I (Yazılım Mühendisliği), İkinci Yabancı Dil VII
4.Yıl BAHAR DÖNEMİ
Seçmeli
Ders V (Teknik/Sosyal), Seçmeli Ders VI (Teknik/Sosyal), Bilgisayar
Bilimlerinde Workshop II, Proje II (Yazılım Mühendisliği), İkinci
Yabancı Dil VIII
MESLEKTE İLERLEME
- Yazılım mühendisleri lisans eğitiminden sonra akademik kariyer yapabilirler.
- Çalıştıkları
kurum ve kuruluşlarda, mesleklerindeki gelişime ve verimliliklerine
paralel olarak yönetim kademelerine yükselebilirler.
- Kendi işlerini kurabilirler.
BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU
Meslek
eğitimi süresince kazanç söz konusu değildir. Ancak, koşulları uyan
öğrencilerin Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu'nca verilen
krediden yararlanması mümkündür. Ayrıca başarılı öğrenciler burs
alabilmektedir. Yazılım mühendisleri kamu kurum ve kuruluşlarında işe
başlamaları halinde 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ya da 4857
sayılı İş Kanunu kapsamında devlet tarafından belirlenen ücret ile
çalıştığı kurum için belirlenen tazminat ve mesai ücretini alırlar.
Ücretleri asgari ücretin en az 4 katı kadardır.
Özel Sektörde ise tecrübe ve çalışma süresine göre ücret değişikliği söz konusudur.
Bankacılık,
otomotiv, telekomünikasyon vb. sektörler olmak üzere her alanda
kullanılan bilgisayar sistemlerinin, yazılım tasarımını hazırlayan ve
sisteme entegre edip uygulamasını yapan kişidir.
GÖREVLER
- Hazırlanacak yazılım ile ilgili müşteri ilişkilerini kurar,
- Müşterilerden aldığı bilgiler doğrultusunda analiz yapar,
- Tasarım yapar,
- Program yazar,
- Programı test eder,
- Yazdığı programda eksiklik varsa düzeltir,
- Yazılımı
sorunsuz şekilde çalışır hale getirdikten sonra, gerekli durumlarda
kullanım yönergesini hazırlayarak, kullanıcıların eğitilmesini sağlar,
- Mesleği ile ilgili gelişmeleri takip eder.
KULLANILAN ALET VE MALZEMELER
- Bilgisayar, bilgisayar programlama dilleri, yazılım geliştirme programları, yazıcı, tarayıcı,
- Cd, memory stick vs.
- Yazılım mühendisliği alanında uluslararası kural ve uygulamalarla ilgili çeşitli doküman, kitaplar, kalite standartları.
MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER
Yazılım mühendisi olmak isteyenlerin;
- Üst düzeyde genel yeteneğe sahip,
- Mantık yürütme ve tasarım yeteneği olan,
- Fen ve matematik alanlarına ilgi duyan,
- Bildiklerini başkalarına aktarabilme ve etkileme (İkna) yeteneği olan,
- Dikkatli, sabırlı,
- Ekip çalışmasına yatkın,
- Yeni fikirlere açık, kendisini sürekli geliştirebilen
kimseler olması gerekir.
ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI
Genellikle
iyi aydınlatılmış, temiz büro ortamında çalışılır. Projelere bağlı
olarak seyahat etmeleri gerekebilir. Çalışırken üst yönetimle,
programcılarla ve müşterilerle, yoğun olarak iletişim halindedirler.
ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI
- Çoğunlukla
özel sektörde olmakla birlikte, kamu sektöründe de çalışmaktadırlar.
Fikir üretimine dayalı bir iş olduğundan, parasal olarak fazla
sermayeye ihtiyaç duyulmadığından yeni fikirler üretebilen yazılım
mühendislerinin kendi işlerini kurma olanakları da mevcuttur. Yeni
mezunlar genellikle ilk yıllarda programcı olarak görev alarak genel
işleyişlerle ilgili tecrübe sahibi olurlar.
- Günümüzde birçok
mühendislik mezunu yazılım mühendisliğinin eğitimini almamalarına
rağmen bu mesleği sürdürmeye çalışmaktadır. Ancak, konularında yetkin
kişilerin bu alanda çalışmalarına verilen önem her geçen gün
artmaktadır. Bilgisayar kullanımının yaygınlaşmasına paralel olarak
kendini yenileyebilen yazılım mühendislerine büyük ihtiyaç vardır.
MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ YERLER
Mesleğin
eğitimi, aşağıda belirtilen Üniversitelere bağlı Mühendislik ve
Bilgisayar Bilimleri Fakültelerinin “Yazılım Mühendisliği” bölümleri
ile Boğaziçi Üniversitesi Mühendislik Fakültesinin “ Yazılım
Mühendisliği Tezsiz Yüksek Lisans” programında verilmektedir.
- Atılım Üni. (Ankara) Mühendislik Fakültesi azılım Mühendisliği Bölümü
- Bahçeşehir Üni. (İstanbul) Mühendislik Fakültesi Yazılım Mühendisliği Bölümü
- İzmir Ekonomi Üniversitesi (İzmir) Bilgisayar Bilimleri Fakültesi Yazılım Mühendisliği Bölümü
MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI
Mesleğin eğitimine girebilmek için;
- Lise veya dengi okul mezunu olmak,
- Öğrenci seçme sınavı’nda (ÖSS) “Yazılım Mühendisliği” lisans programı için yeterli Sayısal (SAY) puan almak.
- Öğrenci
Seçme ve Yerleştirme Merkezi ( ÖSYM ) Tercih Bildirim Formunda
“Yazılım Mühendisliği” lisans programı ile ilgili en az bir yüksek
öğretim programını tercih etmek gerekmektedir.
Bilgisayar
Donanımı, Bilgisayar Operatörlüğü, Bilgisayar Operatörlüğü ve
Teknikerliği, Bilgisayar Programcılığı, Bilgisayar Teknolojisi ve
Programlama, Bilgisayar ve Enformasyon Sistemleri Ön lisans programını
başarı ile bitirenler ÖSYM tarafından açılan Dikey Geçiş Sınavında
başarılı oldukları takdirde Yazılım Mühendisliği lisans programına
dikey geçiş yapabilirler.
EĞİTİMİN SÜRESİ VE İÇERİĞİ
Eğitim süresi, 1 yıl İngilizce hazırlık sınıfı olmak üzere 5 yıldır.
YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ DERS PROGRAMI
1.Yıl GÜZ DÖNEMİ
Akademik
ve Sosyal Oryantasyon, Bilgisayar Bilimlerine Giriş, Programlamaya
Giriş, Akademik Okuma ve Yazma Becerisi, Ayrık Matematik, Genel
Matematik, Fizik I- Mekanik ve Dinamik, İkinci Yabancı Dil I
1.Yıl BAHAR DÖNEMİ
Genel
Kimya, İleri Programlama, Akademik Okuma ve Yazma Becerisi, Genel
Matematik, Fizik II - Elektromanyetik ve Optik, Yazılım Mühendisliğine
Giriş, İkinci Yabancı Dil II
2.Yıl GÜZ DÖNEMİ
Sosyal
Bilimin İlkeleri, Sistem Analizi ve Tasarımı, Veri Yapıları ve
Algoritmalar, Ekonominin İlkeleri , ****** İlkeleri ve İnkılap Tarihi,
Yazılım Mühendisliği Temelleri, Türk Dili ve Edebiyatı I, İkinci
Yabancı Dil III
2.Yıl BAHAR DÖNEMİ
Sosyal Bilimin
İlkeleri II, Hesaplama Kuramı, ****** İlkeleri ve İnkılap Tarihi,
Veri Tabanı Sistemleri, Olasılık ve Rassal Süreçler, İnsan Bilgisayar
Etkileşimi, Türk Dili ve Edebiyatı II İkinci Yabancı Dil IV
3.Yıl GÜZ DÖNEMİ
Seçmeli
Ders I (Teknik/Sosyal), Mantık Tasarımı, İşletim Sistemleri,
Mühendislik Ekonomisi, Yazılım Analiz ve Tasarımı, İkinci Yabancı Dil
V
3.Yıl BAHAR DÖNEMİ
Seçmeli Ders II (Teknik/Sosyal),
Bilgisayar Grafiği ve Görsel Programlama, Bilgisayar Ağları ve
İletişimi, Yazılım Doğrulama ve Onaylama, Yazılım Proje Yönetimi,
İkinci Yabancı Dil VI
.Yıl GÜZ DÖNEMİ
Seçmeli Ders III
(Teknik/Sosyal), Seçmeli Ders IV (Teknik/Sosyal), Bilgisayar
Bilimlerinde Workshop I, Mühendislik ve Bilgisayar Bilimleri Etiği,
Proje I (Yazılım Mühendisliği), İkinci Yabancı Dil VII
4.Yıl BAHAR DÖNEMİ
Seçmeli
Ders V (Teknik/Sosyal), Seçmeli Ders VI (Teknik/Sosyal), Bilgisayar
Bilimlerinde Workshop II, Proje II (Yazılım Mühendisliği), İkinci
Yabancı Dil VIII
MESLEKTE İLERLEME
- Yazılım mühendisleri lisans eğitiminden sonra akademik kariyer yapabilirler.
- Çalıştıkları
kurum ve kuruluşlarda, mesleklerindeki gelişime ve verimliliklerine
paralel olarak yönetim kademelerine yükselebilirler.
- Kendi işlerini kurabilirler.
BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU
Meslek
eğitimi süresince kazanç söz konusu değildir. Ancak, koşulları uyan
öğrencilerin Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu'nca verilen
krediden yararlanması mümkündür. Ayrıca başarılı öğrenciler burs
alabilmektedir. Yazılım mühendisleri kamu kurum ve kuruluşlarında işe
başlamaları halinde 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ya da 4857
sayılı İş Kanunu kapsamında devlet tarafından belirlenen ücret ile
çalıştığı kurum için belirlenen tazminat ve mesai ücretini alırlar.
Ücretleri asgari ücretin en az 4 katı kadardır.
Özel Sektörde ise tecrübe ve çalışma süresine göre ücret değişikliği söz konusudur.
Perş. Ağus. 21, 2014 1:36 pm tarafından abucabbar
» Black Dark Lite Edition 2010 V2 - Emre90, 2010'un En Şık Lite Sürümü
Çarş. Eyl. 04, 2013 1:57 pm tarafından sondevrim55
» izzet Yıldızhan - Sen Deli Misin fuLL 2009 | 320 Kbps
Perş. Tem. 18, 2013 10:01 am tarafından milliyetci1979
» Install ClockworkMod Recovery on the LG GT540 Optimus
Ptsi Şub. 04, 2013 10:51 am tarafından Karakatil
» Root the LG GT540 Optimus
Ptsi Şub. 04, 2013 10:50 am tarafından Karakatil
» LG P503 Optimus One Root + Recovery
Ptsi Şub. 04, 2013 10:45 am tarafından Karakatil
» LG-970 CWM Ve Root Enjekte Etme!
Ptsi Şub. 04, 2013 10:40 am tarafından Karakatil
» LG Optımus 3D Max Root Yapımı
Ptsi Şub. 04, 2013 10:31 am tarafından Karakatil
» LG Optimus 4X HD'ye CWM Yükleme
Ptsi Şub. 04, 2013 10:27 am tarafından Karakatil